Hoe maak je een boodschappenlijst

Zoals ik vorige week in mijn blog schreef, helpt het maken van een boodschappenlijst mij ontzettend om efficiënt boodschappen te doen. Maar nog belangrijker, het helpt mij om de juiste dingen gedurende de week eet.

Wanneer ik geen goede boodschappenlijst heb, haal ik niet de goede boodschappen. Geen goede boodschappen, zorgt voor onduidelijk weekmenu. >> Resultaat? >> Even bestellen, afhalen of voor een kant-en-klaar maaltijd (alweer) de supermarkt induiken. 

Tip 1: Maak een standaard boodschappenlijst, met producten die je wekelijks nodig hebt.

Tip 2: Voeg hier je producten aan toe die je alleen die week nodig hebt, bijvoorbeeld voor je avondmaaltijden.

Tip 3: Zorg ervoor dat je producten in huis haalt, die langer houdbaar zijn en die altijd van pas komen, indien je toch een keer van je weekmenu afwijkt.

Tip 4: Deel je boodschappenlijst met je huisgenoten, zodat ook zij hun benodigdheden hieraan toe kunnen voegen.

Zo ziet mijn standaard boodschappenlijst er uit:

Vers

Vers fruit

(Snoep)groenten

Sla

Hüttenkäse

Magere kwark/yoghurt

Eieren

Avocado

Hummus en/of groenten spread 

(gerookte) Kipfilet > kan ingevroren worden 

Vis > kan ingevroren worden

Lang houdbaar 

Havermout

Crackers (volkoren, boekweit of vezelrijk) 

Zaden&Pitten (hennepzaad, lijnzaad, zemelen, zonnebloem- en pompoenpitten etc.)

Blikje tonijn op basis van water

Peulvruchten (uit blik of zak) 

Tomaten passaat / tomaten puree / tomaten blokjes 

Kokosmelk / curry naar wens 

Quinoa/zilvervliesrijst/volkoren pasta

Volkoren wraps

Zoete aardappel

Gedroogd fruit

Rauwe noten

100% pindakaas

(Plantaardige) melk

Bouillonblokjes

Kruiden

Olijfolie / kokosolie

Diepvries

Diepvries fruit (smoothie fruit, banaan, avocado)

Diepvries groente (doperwten, broccoli (rijst), bloemkool (rijst), boerenkool, spinazie, rode kool, roerbakmix)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin