Woerden gezond

Veggie tray bake

De basis van de tray bake bestaat bij mij voornamelijk uit groenten. Voor het recept heb ik dan ook alleen groenten gebruikt in verschillende kleur om zo ook verschillende voedingswaarde binnen te krijgen.

Je zou minimaal 400g groenten per dag moeten eten, dus met deze ‘Veggie Tray Bake’ kom je een heel eind!
Vervolgens kun je de groenten aanvullen met wat bonen, om de hoeveelheid vezels in deze tray bake nog eens wat op te schroeven.
Of pimp je de groenten met wat feta of geitenkaas?
Liever een stukje vlees of gevogelte? Biologische kip of biefstukreepjes kunnen hier ook prima bij. 

Ingrediënten voor 4 personen:
– 1 zoete aardappel
– 1 winterpeen  
– 1 schaal bimi (of broccoli)
– 1 paprika
– 1 tros tomaten
– gedroogde kruiden (tijm, oregano, venkelzaad)

– 200 g feta of verse geitenkaas
– 2 el olijfolie

Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 180 ºC
2. Schil de winterpeen en maak de overige groenten goed schoon.
3. Snijd de zoete aardappel, peen en paprika in blokjes.
4. Bedek de ovenplaat met bakpapier en leg daar alle gesneden groenten op, met als laatste de tros tomaten.
5. Besprenkel de groenten met de olijfolie en kruid met gedroogde kruiden naar wens. Breng eventueel met nog wat peper op smaak.
6. Schuif de ovenplaat de oven in en bak de groenten zo’n 20 minuten in de oven.
7. Serveer de groenten met wat feta of geitenkaas.

Tip:
Maak gelijk wat meer groenten klaar. Ideaal namelijk om voor de lunch mee te nemen met wat hummus of de dag erna met bijv. kip of biefstukreepjes te eten.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin