• Fysiotherapeuten
  • Personal trainers
  • Voeding
  • Coaches
  • Yoga

    “Anja, mijn hoofd maakt de laatste paar weken overuren. Als ik naar bed ga lig ik soms nog uren wakker voor ik in slaap val. ´s Morgens word ik steeds vroeger wakker en ook dan staan mijn radars direct aan. Ik merk dat de vermoeidheid toeneemt en dat ik geen leuk mens

    Lees meer...

    Woerden gezond

    Eet vezels!
    Het is belangrijk om per dag zo’n 30 tot 40 gram voedingsvezels te eten. Volkoren producten, groenten, (gedroogd) fruit, noten, zilvervliesrijst en peulvruchten zijn rijk aan vezels.
    Er zijn twee soorten vezels: oplosbare en niet oplosbare vezels:

    Oplosbare vezels
    ,

    Lees meer...

    Woerden gezond

    Kwark broodjes, perfect als eiwit rijk ontbijt of als tussendoortje!
    Als ontbijt pimp ik deze broodjes met een beetje 100% pindakaas of wat hüttenkäse, om de broodjes nog net iets voedzamer en vullender te maken. Als tussendoortje is dit ideaal om mee te nemen voor onderweg. 

    Lees meer...

    Woerden gezond

    De basis van de tray bake bestaat bij mij voornamelijk uit groenten. Voor het recept heb ik dan ook alleen groenten gebruikt in verschillende kleur om zo ook verschillende voedingswaarde binnen te krijgen.

    Je zou minimaal 400g groenten per dag moeten eten,

    Lees meer...

    Kleur in voeding is ontzettend belangrijk. En dan heb ik het niet over de kleurstoffen die aan veel voedingsmiddelen worden toegevoegd, maar over de kleuren in voornamelijk groenten en fruit, die niet uit een pakje komen en voornamelijk veel vitaminen en mineralen bevatten!

    Kleur maakt voeding aantrekkelijker, waardoor je

    Lees meer...

    In Nederland heeft men vaak een nogal ongefilterde mening. Wij kunnen best hard overkomen en zeggen direct waar het op staat. Er staat direct een oordeel klaar zonder dat wij de achtergrond ervan kennen, zeker wat iemands uiterlijk betreft. 

     Dit is iets wat mij heel bekend voorkomt als

    Lees meer...

    Reflectie

                         “Ervaringen begrijpen, deze analyseren en er betekenis aangeven”. 

     

    Hoe doe je dat eigenlijk? Hoe geef je bijvoorbeeld betekenis aan de ervaringen die je hebt opgedaan in deze ‘Coronatijd’? Heeft het jou nieuwe inzichten opgeleverd en zo ja, kun je aangeven welke? Welke inzichten

    Lees meer...

    Een hormoon-factor proef ontbijt, wat inhoud dat het zowel gluten vrij als lactose vrij is. Puur en super gezond!

    Voordelen

    • Goed voor variatie; echt even wat anders dan anders 
    • Je krijg gelijk een portie groenten binnen als ontbijt 
    • Je hoeft
    Lees meer...

    Als gevolg van de Covid-19 maatregelen zijn een hoop werkende mensen van kantoor naar huis verplaatst, om werkzaamheden voort te zetten.

    Voor de productiviteit van je werkzaamheden kan dit een boost zijn en is het stiekem wel lekker om eens even thuis te werken.

    Echter heeft het ook

    Lees meer...

    Zoals ik vorige week in mijn blog schreef, helpt het maken van een boodschappenlijst mij ontzettend om efficiënt boodschappen te doen. Maar nog belangrijker, het helpt mij om de juiste dingen gedurende de week eet.

    Wanneer ik geen goede boodschappenlijst heb, haal ik niet de goede boodschappen. Geen goede

    Lees meer...

Artikelen

Nieuwsbrief

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de richtlijnen van Woerden gezond op het gebied van privacy.